Bezorgen en afhalen
Bij Saniweb worden alle bestellingen vanaf 50,- gratis thuisbezorgd door onze eigen chauffeurs of DHL op een moment dat het jou uitkomt. Voor tegels vragen we een vergoeding van €19,95 indien het orderbedrag lager is dan €100,-. Dit geldt ook voor tegelprofielen indien je kiest voor 'snelle levering'. Haal je liever je bestelling zelf op? Dat is kosteloos mogelijk bij ons afhaalmagazijn in Waalwijk (Nederland).
Kan ik mijn bestelling laten bezorgen?
Bij Saniweb worden bestellingen thuisbezorgd door eigen chauffeurs met BezorgGemak of door DHL. De mogelijke bezorgmethodes worden zichtbaar tijdens het bestelproces en zijn afhankelijk van het type product. Grotere en kwetsbare artikelen worden vrijwel altijd met onze eigen chauffeurs geleverd, terwijl kleine artikelen vaak via DHL geleverd worden.
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Wanneer je voor de bezorgmethode hebt gekozen, krijg je alle vrije bezorgdagen te zien zodat je zelf kan bepalen op welke dag je je bestelling geleverd krijgt. Wanneer je bestelling met DHL wordt geleverd, ontvang je via de e-mail een Track & Trace code waarmee je de bestelling kan volgen. Wordt jouw bestelling met onze eigen chauffeurs geleverd? Bekijk dan in je orderstatus één werkdag van tevoren op welk dagdeel de chauffeurs komen. Dit kun je checken op maandag t/m woensdag vanaf 12.00 uur. Wanneer je bestelling op zaterdag wordt bezorgd, is het dagdeel waarop je bestelling wordt bezorgd zichtbaar op donderdag vanaf 16.00 uur. Wordt je bestelling op maandag bezorgd? Dan zie je vrijdag vanaf 16.00 uur in de orderstatus op welk dagdeel je bestelling wordt bezorgd. Extra handig: de chauffeur belt een half uur voor levering, zodat je weet dat hij eraan komt!
Kan ik mijn bestelling zelf ophalen?
Product afhalen in afhaalmagazijn
Je kunt ervoor kiezen om je bestelling zelf op te halen in ons afhaalmagazijn in Waalwijk, Nederland. Dit kun je aangeven bij de keuze van de verzendmethode tijdens het bestelproces. Je bestelling ophalen kan van maandag tot en met vrijdag tussen 10.00 en 16.00 uur. Ons magazijn is gevestigd op de Van Harenstraat 1, 5145 RH in Waalwijk (routebeschrijving).
Let op:
- Bestel je artikelen die we op voorraad hebben voor 22.00 uur, dan zijn deze de volgende dag na 13.00 uur af te halen. Heb je haast, bel ons even en we gaan kijken wat de mogelijkheden zijn om dit proces te versnellen.
- Producten kunnen soms groot en zwaar zijn, dus zorg voor voldoende mankracht. Inladen en vervoeren gebeurt op eigen risico.
- Afhalen gebeurt bij ons centraal magazijn. Er is geen informatiebalie of showroom.
- Producten worden maximaal 2 werkdagen gereserveerd.
- Wanneer je je bestelling komt ophalen, dien je de bevestigingsmail van Saniweb.nl mee te nemen met daarin het ordernummer.
Product afhalen bij DHL afhaalpunt
Sommige producten worden via DHL verstuurd. In dat geval kun je er ook voor kiezen om het product zelf af te halen bij een DHL afhaalpunt bij jou in de buurt. Op deze manier hoef je overdag niet thuis te zijn. Dit kun je tijdens het bestelproces aangeven. Meer informatie over het ophalen van een pakket bij een DHL locatie vind je terug in de checkout. Het is niet mogelijk om tegels af te halen bij een DHL afhaalpunt.
Uit welke bezorg- of afhaalmethodes kan ik kiezen?
Afhankelijk van wat voor type producten je besteld, kun je kiezen uit verschillende bezorgmethodes tijdens het plaatsen van je bestelling. Let wel op dat de levertijd altijd afhankelijk is van de levertijd die staat aangegeven op de productpagina.
Bezorgen
DHL pakketdienst
De voorraadartikelen die met DHL worden bezorgd, kunnen wij supersnel bij jou bezorgen, soms zelfs al dezelfde dag! DHL levert in Nederland op maandag t/m zaterdag en in België op maandag t/m vrijdag. We bieden ook de mogelijkheid een andere leverdatum te selecteren of bijvoorbeeld een avond levering.
Levering door eigen chauffeurs met BezorgGemak
Grote en kwetsbare artikelen worden met onze eigen chauffeurs bezorgd met BezorgGemak: een snelle, zorgeloze levering. Onze chauffeurs bellen een half uur van te voren op om je te waarschuwen dat ze eraan komen. Daarnaast is bij deze bezorgmethode betaling bij levering mogelijk (alleen pin).
Hierbij heb je keuze uit een snelle levering (binnen 3 werkdagen) of een service levering (na 2 weken):
- Snelle levering
Wanneer je kiest voor snelle levering, wordt je bestelling binnen 3 werkdagen bezorgd door onze eigen chauffeur (afhankelijk van jouw postcodegebied). Omdat de chauffeur maar alleen komt, zal hij jouw producten aan de voordeur afgeven. Wil je het product op de juiste plek? Zorg dan dat er iemand aanwezig is die kan helpen tillen. - Service levering
Wanneer je kiest voor service levering, wordt je bestelling na twee weken bezorgd door twee chauffeurs. Omdat je bestelling door twee chauffeurs wordt geleverd, zetten zij het product op de gewenste plek. Je hoeft zelf dus niet te slepen met zwaar sanitair. Kortom, iets langer wachten, maar wel meer service!
Express levering
Een aantal producten, zoals onze tegels, worden bezorgd middels express levering. Je bestelling heb je dan de volgende werkdag al in huis. Je bestelling wordt aan de voordeur afgegeven (indien mogelijk). Daarnaast is bij deze levering vooraf betalen verplicht.
Afhalen
Magazijn in Nederland
Je kunt ervoor kiezen om je bestelling zelf op te halen in ons afhaalmagazijn in Waalwijk, Nederland. Dit kun je aangeven bij de keuze van de verzendmethode tijdens het bestelproces. Je bestelling ophalen kan van maandag tot en met vrijdag tussen 10.00 en 16.00 uur. Ons magazijn is gevestigd op de Van Harenstraat 1, 5145 RH in Waalwijk (routebeschrijving).
Let op:
- Bestel je artikelen die we op voorraad hebben voor 22.00 uur besteld, dan zijn deze de volgende dag na 13.00 uur af te halen. Heb je haast, bel ons even en we gaan kijken wat de mogelijkheden zijn om dit proces te versnellen.
- Producten soms groot en zwaar kunnen zijn, zorg dus voor voldoende mankracht. Inladen en vervoeren gebeurt op eigen risico.
- Afhalen is alléén mogelijk nadat je van ons bericht hebt gehad dat je bestelling gereed staat.
- Afhalen gebeurt bij ons centraal magazijn. Er is geen geen informatiebalie of showroom.
- Producten worden maximaal 2 werkdagen gereserveerd.
DHL afhaalpunt
Het is ook mogelijk om je bestelling af te halen bij het dichtstbijzijnde DHL afhaalpunt. Het voordeel hiervan is dat je je bestelling kan afhalen op je eigen tijd en niet overdag thuis hoeft te blijven. Tijdens het bestelproces kun je, wanneer mogelijk, deze bezorgmethode kiezen. Het is niet mogelijk om tegels af te halen bij een DHL afhaalpunt.
Wat zijn de bezorgkosten?
Alle bestellingen boven de €50,- worden gratis thuisbezorgd door onze eigen chauffeurs of DHL. Wanneer je bestelling minder dan €50,- bedraagt, vragen wij een bezorgvergoeding van €4,95. Daarnaast vragen wij een vergoeding van €19,95 bij tegel- en tegelprofielen bestellingen onder de €100,-.
Wat is de levertijd?
De levertijd van een product staat altijd vermeld op de productpagina. De artikelen die bij ons op voorraad liggen kunnen supersnel bezorgd worden. Daarnaast kan het voorkomen dat de levertijd van een product langer is, als deze bijvoorbeeld nog geleverd moet worden in ons magazijn door de leverancier. Tijdens het plaatsen van je bestelling kun je zelf een dag kiezen uit de mogelijke bezorgdagen.
De levertijd is daarnaast afhankelijk van wie je bestelling bezorgt, DHL of onze eigen chauffeurs:
Levering via DHL
De voorraadartikelen die met DHL worden bezorgd, kunnen wij supersnel bij jou bezorgen:
- Same day delivery: kleine voorraad artikelen die voor 10.00 uur besteld worden, kunnen we dezelfde avond al leveren!
- Vandaag besteld, morgen in huis: voor de overige voorraad artikelen geldt vandaag besteld, morgen in huis.
- Avondlevering: ben je overdag niet thuis vanwege werk? Geen probleem, kies dan voor avondlevering tussen 18.00 en 21.00 uur.
- Kies je eigen leverdatum: ga je pas over een tijdje je badkamer verbouwen? Dan kun je ook een andere leverdatum selecteren.
DHL levert in België op maandag t/m vrijdag.
Levering via onze eigen chauffeurs
Sommige artikelen worden met onze eigen chauffeurs bezorgd. Dit zijn vaak grote artikelen die zorgvuldig vervoerd moeten worden. Bij dit soort producten is de levertijd afhankelijk van het postcodegebied waarin je woont én welke bezorgmethode je kiest:
- Snelle levering
Wanneer je kiest voor snelle levering, zal je bestelling binnen 3 dagen bezorgd worden. Let wel op dat onze chauffeur maar alleen komt, en je bestelling aan de deur afgeeft. - Service levering
Wanneer je kiest voor service levering, zal je bestelling na 2 weken bezorgd worden. Je bestelling wordt geleverd door twee chauffeurs die de producten op de gewenste plaats afleveren. Super handig! Hoef je zelf niet te slepen met zware sanitair producten.
Heb je meerdere producten besteld met verschillende levertijden? Dan geldt de levertijd van het artikel met de langste levertijd. Tip: wil je een bepaald product uit je bestelling sneller in huis hebben? Neem dan contact op met onze klantenservice of plaats twee losse bestellingen.
Spoedlevering
Wil je graag je producten sneller in huis hebben dan aangegeven op de website (tegen een meerprijs)? Bel dan naar onze klantenservice en vraag naar de mogelijkheden. Zij helpen je graag verder!
Welke service kan ik bij het bezorgen verwachten?
Het laatste waar je op zit te wachten is zware dozen naar boven sjouwen, beschadigde producten en muren of wachten op een levering die niet komt. Wij begrijpen jouw frustraties.
Daarom hebben wij BezorgGemak: geen gesjouw, geen zorgen. Wij bezorgen jouw badkamer producten gratis en tot in de kleinste ruimtes van jouw huis, zonder aanbetaling.*. Voorwaarde is wel dat onze bezorgers genoeg ruimte hebben om dit te doen.
Woon je op een hogere verdieping? Ook dan wordt je bestelling geplaatst waar je wilt, mits er genoeg ruimte is om de producten naar boven te tillen én het gewicht/formaat van het product dit toelaat. Zo niet, dan heb je wellicht een lift of kraan nodig om het product op de gewenste plek te krijgen. Dit kunnen wij voor je verzorgen, hier rekenen wij €150,- voor. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
*Helaas kunnen we niet alle producten plaatsen waar jij wilt. Uitzonderingen zijn:
- Bestellingen die via DHL bezorgd worden
Wordt je bestelling viaDHL bezorgd? Dan hanteert DHL zijn eigen werkwijze als het gaat om de bezorgservice. In de meeste gevallen zullen ze de bestelling bij de deur overhandigen. - Snelle levering door onze eigen chauffeurs
Bij grote artikelen, die bezorgd worden door onze eigen chauffeurs, krijg je tijdens het bestelproces de keuze tussen snelle levering (binnen 3 werkdagen) en service levering (na 2 weken). Wanneer je kiest voor snelle levering, wordt je bestelling door één chauffeur bezorgd. Hierdoor is er een snellere levering mogelijk, maar kan de chauffeur je bestelling niet altijd plaatsen op de gewenste plek in huis wanneer er niemand aanwezig is om hem hierbij te helpen. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer het product zwaarder is dan 30 kg. Bij een service levering (door 2 chauffeurs) zal de bestelling op de gewenste plek in huis worden geplaatst. - Express levering en tegels
Tegels worden altijd door middel van express levering door onze bezorgers, indien mogelijk, tot de voordeur geleverd.
Waar is mijn pakket?
We houden je op de hoogte via e-mail. Daarnaast kun je op je orderstatus verschillende gegevens van je order bekijken, zoals:
- De (adres)gegevens
- De bestelling
- De bezorgdatum en het bezorgtijdstip (één werkdag van te voren)
Daarnaast kun je via deze pagina ook de betaling verrichten wanneer bijvoorbeeld de klantenservice telefonisch je bestelling in orde heeft gemaakt. Om je orderstatus te zien, dien je je aan te melden. Dit doe je door het ordernummer en het bij ons bekende postcode van het correspondentie- of afleveradres in te vullen. Het ordernummer kun je vinden in de bevestiging van je bestelling.
Wanneer je bestelling met DHL wordt verzonden, krijg je de dag voor levering ‘s avonds een mailtje met een Track & Trace code. Met deze code kun je je pakketje volgen. Bovendien zie je ook in welk dagdeel je bestelling wordt bezorgd.
Mijn bestelling is niet bezorgd
Wij doen ons best om ervoor te zorgen dat je bestelling op tijd geleverd wordt. In enkele gevallen pakt het helaas niet uit zoals we zouden willen. Wanneer je bestelling niet is geleverd op het verwachte bezorgmoment, kun je een aantal zaken controleren:
- Heb je een Track & Trace code ontvangen in de verzendbevestiging? Controleer dan via de link of de leveringstijd mogelijk is verschoven.
- Controleer of het bezorgadres dat je hebt ingevuld wel klopt.
- Controleer ook je e-mailbox. DHL verzend namelijk zelf ook updates naar je over jouw zending. Het kan namelijk voorkomen dat de bezorger langs is geweest op een moment dat je niet thuis was.
Mocht het hierna nog steeds niet duidelijk zijn wanneer je bestelling bezorgd wordt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Ik was onverwacht niet thuis tijdens het bezorgmoment
Het kan voorkomen dat je niet thuis was tijdens het bezorgmoment. In dat geval laat de chauffeur een ‘niet-thuis bericht’ achter. Onze klantenservice zal dan contact met je opnemen om kosteloos een nieuwe afspraak in te plannen. Je kunt ook zelf contact opnemen met onze klantenservice om een nieuwe bezorgafspraak te maken.
Mijn bestelling is niet compleet
Staan alle bestelde producten wel op de pakbon, maar ontbreekt er een artikel bij je bestelling? Neem dan direct contact op met onze klantenservice zodat zij het niet geleverde artikel zo snel mogelijk alsnog kunnen opsturen.